Autógumi forgalmazás

Célszerű a gépkocsi gyártója által az első üzembe helyezéskor felszerelt gumiabroncsokkal azonos gyártmányúakat alkalmaznia.

A gépkocsi és a gumiabroncs gyártói együttműködnek a fejlesztési munkákban. Az új gumiabroncs-konstrukciókat, amelyek gyakran még kutatási fázisban levő termékek, a gumiabroncsgyártók az autógyárak rendelkezésére bocsátják. Az ezt követő további hosszadalmas és költséges vizsgálatok, és fejlesztések eredményeképp létrejött gumiabroncsot végül a gépkocsi gyártója jóváhagyja.

Azzal, hogy a kopott gumiabroncsokat ugyanolyan gyártmányú abroncsokra cserélik amilyeneket a gépkocsira gyárilag eredetileg szereltek, biztosítható, hogy az autóra az ahhoz legjobban illeszkedő gumiabroncsok kerüljenek. Ennek oka az, hogy a gumiabroncsokat a gumiabroncsgyár és a gépkocsi gyártójának mérnökei közösen fejlesztik ki.

 

Az autógumi forgalmazás: a megfelelő kiválasztáshoz, szükség lehet néhány alapismeretre, ami gumiabroncs oldalfalán található jelölésekre utal. A tudnivalókat az alábbiakban közöljük Önnel.
 

1. A gumiabroncs gyártója (Gyártmány)
2. Mintázat jelölése
3. Gumiabroncs-szélesség mm-ben
4. Keresztmetszeti viszonyszám (abroncs magasságának és szélességének aránya százalékban H/B)
5. Radiál gumi
6. Kerékpánt átmérő collban
7. Terhelési index (Li)
8. Sebesség index (Si)
9. Tömlő nélküli gumiabroncs (TL vagy tubeless))
10. Gyártási idő (2302: 23. hét, 2002)

Az abroncs gyártási ideje az oldalfalán lévő DOT-számból derül ki. 2000 előtti abroncsnál az utolsó három számjegy adja meg a gyártás évét és hetét (pl. 359 az 1999 35. hete). 2000 után készült abroncsnál a gyártási idő kódja négyjegyű, amelynek első két tagja a gyártás hete, utolsó két tagja pedig a gyártási év utolsó két számjegye
(pl. 2203 az 2003 22. hete). 

11. Kopásjelző (1,6 mm TWI)
12. Kiegészítő jelölés megnövelt terhelhetőségű gumiabroncsokhoz
13. Téli alkalmazhatóság jelölése téli és négy évszakos gumiabroncsokhoz (M+S)

B: Gumiabroncs szélesség

H: Gumiabroncs magasság

F: Keréktárcsa szélesség (collban)

C: keréktárcsa átmérő (collban)

A gépkocsi gyártója által megadott adatok segítségül szolgálnak a megfelelő gumi kiválasztásához (használati utasítás) vagy a gépkocsi karosszériáján elhelyezett adattáblák (ajtóoszlop, üzemanyagtöltő fedél, napellenző stb.). Az autógumi forgalmazás lebonyolítása alatt a vásárlás előtt kérheti tanácsunk, ajánlatunk. Kérem, hívjon fel minket, vagy keressen fel az alábbi elérhetőségen.

 

Miért van szükség téli gumiabroncsokra?

 Télen jelentősen romlanak a vezetési körülmények. 

Ennek két fő oka van:
Az utak felülete igen változó: jeges, havas, latyakos
Az alacsony hőmérséklet miatt a nyári gumiabroncsokhoz használt gumikeverék veszít hatékonyságából

Téli útviszonyok között a téli abroncs használatával jelentősen csökkenthető a féktávolság.

7 ° C alatt, vizes útfelületen egy 80 km/h sebességgel haladó járműnek nyári abroncsokkal 40 méterre van szüksége a megálláshoz, míg téli abroncsokkal ez a távolság 34 méterre csökken. Téli útviszonyok között, az útfelület minőségétől függően, a féktávolság akár 8-szor is nagyobb lehet a megszokottnál. Az időjárási körülmények változásával változik az abroncsok tapadása is. Vizes úton felére csökken az abroncs tapadása a száraz útfelülethez képest. A havas úton fele akkora a tapadás, mint vizes úton és a jeges, csúszós úton a havas úthoz képest is felére csökken a tapadás.

Az abroncsok szempontjából a tél akkor kezdődik, amikor a hőmérséklet 7 ° C alá csökken. A nyári gumiabroncs anyaga megkeményedik és veszít eredeti tulajdonságaiból. A téli abroncsok gyártásához használt nagyon puha, szilika alapú gumikeverék tökéletesen alkalmazkodik az alacsony hőmérsékletű utakhoz és maximális tapadást biztosít az abroncsoknak akkor is, amikor a hőmérő higanyszála 7 ° C alá süllyed.

Mivel télen az időjárási viszonyok erősen különböznek a nyáriakétól, ezért speciális gumira van szükség:

- 5-ször nagyobb lamellázottság a nyári abroncsok mintázatához képest, ami optimális  tapadást biztosít a gépjárművének télien is
- Mélyebb hosszirányú csatornák, amelyek javítják az abroncs vízelvezetését.
- Puhább gumikeverék, ami a t éli úttípushoz alkalmazkodik: lehet az jeges, vizes, havas, latyakos vagy száraz az út.

FONTOS!
A biztonságos autózás érdekében mind a 4 kerékre szereltessen téli abroncsot! Téves elképzelés az elsőkerék meghajtású autóknál az a feltevés, hogy elegendő csak a hajtott első kerekekre a téli gumi felszerelése. Az autó legtöbbször a hátsó kerekek nem jól tapadása miatt (tör ki) pördül meg. Ez okozza a legtöbb balesetet és gépjárműsérülést.

Téli gumi használatával: 
- Csökken a megpördülés veszélye, ami gyakori jelenség olyankor, ha csak az első tengelyre szerelnek téli abroncsokat. Fékezéskor kitör az autó hátulja, illetve kanyarban kifarol
- Csökken a pályaelhagyás veszélye
- Fékezéskor stabilabb a jármű
- Egységessé válik a jármű viselkedése

Autógumi forgalmazás Miskolon

 

Mikor válasszunk négy évszakos gumiabroncsot?

Ha nyári gumiabroncsai már cserére szorulnak, és ősszel nem tervezi téli garnitúra vásárlását, akkor új nyári gumi helyett érdemes megfontolnia minőségű, négy évszakos gumiabroncs felszerelését. 

Négy évszakos gumiabroncsot akkor érdemes választania, ha:
- Egész évben ugyanazt a gumiabroncsot kívánja használni 
- Télen, különösen rossz időben kevesebbet autózik
- Általában inkább rövidebb távolságokon közlekedik 
- Nem, vagy csak ritkán vezet nagyobb sebességgel
- A gazdaságosság mellett fontos szempont a biztonság

A négy évszakos gumik használatával megtakarítható a szezonális átszerelési költség és azokkal a téli időszakban nagyobb biztonsággal közlekedhet. Autógumi forgalmazás, elérhetőségünk itt!

 

Mit takar a "defekttűrő" gumiabroncs elnevezés?

A defekttűrő gumiabroncsok méretválasztéka még viszonylag szűk és elsősorban a felső kategóriás gépkocsik igényeihez igazodik, de az új technológia elterjedése folyamatos. 

A defekttűrő gumiabroncs legfontosabb előnye, hogy a gépkocsi a gumiban lévő levegő teljes elvesztése esetén is mozgásképes marad és akár 200 km megtételére is képes, max. 80 km/ sebességgel. Ezt az teszi lehetővé, hogy a gumiabroncs speciális, megerősített oldalfala képes légnyomás nélkül is megtartani a gépkocsi súlyát. A különleges peremkialakítás pedig meggátolja, hogy a gumi leforduljon a keréktárcsáról. Mivel e tulajdonságok miatt a vezető nem érzékeli a defektet a "Run Flat " gumiabroncsok használata csak légnyomás ellenőrző rendszerrel együtt lehetséges. A gyári szerelésnél ezt a gépkocsi felszerelése tartalmazza, de léteznek utólag beszerelhető ilyen rendszerek is. A legelterjedtebb "Run Flat" technológiával készült gumiabroncsok további előnye, hogy azok a hagyományos keréktárcsára szerelhetők. Ez azt is jelenti, hogy megfelelő méret esetén a defekttűrő rendszer szinte bármelyik gépkocsiba, utólag is beépíthető.

 

Autógumi forgalmazás. Mire figyeljünk használt autógumi vásárláskor >> 
 

Műhelytitkok, tanácsok a kényelem, biztonság és a gazdaságosság tekintetében. Minden, ami tudható a gumiabroncsról című 5 részes cikksorozatot indítunk, hogy naprakész információkkal rendelkezzen, ami hozzásegíti a helyes döntéshez. Ez Önnek egy fillérjébe sem kerül, sőt olyan értékes tanácsokkal látjuk el, amitől szószerint több pénz marad a zsebében. Jelentkezzen most! Katt ide!

Segíthetünk?

Írja meg nekünk kérdését és hamarosan felkeressük!

Tovább >>

Elérhetőség

Miskolc, Győri kapu,
Vas u. 2/A

46/377-327

Nyitvatartás:

Hétfő - Péntek 8 -17 óráig
Szombat 8 -14 óráig
Vasárnap 8 -12 óráig

topspeedatautogumi-miskolc [dot] hu

Facebook